تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

لیگ برتر والیبال در وضعیت قرمز| چرا فدراسیون رقابت‌ها را متمرکز برگزار نمی‌کند؟

  • کد خبر: ۴۵۶۵۴
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
لیگ برتر والیبال در وضعیت قرمز| چرا فدراسیون رقابت‌ها را متمرکز برگزار نمی‌کند؟
لیگ برتر والیبال از هفته نخست درگیر ویروس کرونا شده و هر هفته هم وضعیت تیم‌ها خطرناک‌تر می‌شود، اما گویا سلامتی بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها برای کسی اهمیت ندارد!
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، این طور که مشخص است لیگ برتر والیبال در وضعیت قرمز قرار گرفته و آژیر خطر برای این رشته به صدا در آمده، اما جالب است که مسئولان فدراسیون نسبت به آن بی تفاوت هستند و طوری رفتار می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و شرایط خیلی هم خوب است!
هر هفته شاهد هستیم که یکی از تیم‌های لیگ برتری والیبال با مشکل ابتلای بازیکنان و کادر فنی اش به ویروس کرونا درگیر شده است و از همان هفته نخست رقابت‌ها هم این مشکل شروع شد، جایی که با وجود ابتلای ۱۱ بازیکن هورسان رامسر به ویروس کرونا باز این تیم مجبور شد تنها با ۶ بازیکن مقابل سایپا به میدان رود! این مشکل تا هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر ادامه داشت و حالا دو تیمی که درگیر کرونا شده اند امروز مقابل هم به میدان رفتند. تیم والیبال سپاهان بعد از بازی با گنبدی‌ها درگیر کرونا شد و تست ۷ بازیکن این تیم مثبت اعلام  و حتی رحمان محمدی راد سرمربی این تیم هم کرونایی شده است حالا این تیم به دیدار حریفی رفت که آن‌ها هم با مثبت شدن تست ۶ بازیکن اصلی خود مواجه شده اند! با این حال فدراسیون والیبال اعلام کرد که این بازی باید برگزار شود!
در چنین شرایطی تقوی دبیر فدراسیون تنها استدلالی که برای برگزاری این بازی می‌آورد این است: «ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده است که اگر ۲۵ درصد تیم دچار ویروس کرونا شوند باید از برگزاری بازی جلوگیری شود، اما به شرطی که تست‌ها و آزمایشات در مراکز مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شود. اینکه باشگاه‌ها در مراکز تایید نشده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا تست دهند برای فدراسیون معتبر نیست.»
مشخص نیست در چنین شرایطی چرا فدراسیون والیبال اصرار به برگزاری رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت دارد؟ وقتی اکثر سالن‌های ایران استاندارد نیست چرا پس مثل بسکتبال و هندبال رقابت‌ها را در تهران که شرایط استانداردی برای برگزاری بازی‌ها دارد برگزار نمی‌کنند؟
احسن شیرکوند بازیکن باتجربه ورامینی‌ها می‌گوید: «مسوولان فدراسیون می‌گویند ما فقط طبق قانون FIVB کار می‌کنیم. دوستان باید بدانند که فدراسیون جهانی این قوانین را برای سالن‌های استاندارد گذاشته است نه برای سالن سیرجان که حتی یک تهویه درست ندارد. سالن سیرجان حتی یک پنجره هم ندارد! برای ما هم از همان سالن سیرجان این مشکل پیش آمد. آقای بهبودی بازیکن تیم سیرجان این ویروس را داشتند و به همه تیم ما سرایت کرد. فدراسیون جهانی کشور‌های پیشرفته را می‌بیند. این قوانین برای ما نیست. وقتی تیم من ۳ ساعت در هواپیمایی می‌ماند که حتی کولر هم ندارد.»
علاوه بر سالن‌های غیر استاندارد ایران، رفت و آمد و حضور در فرودگاه و هواپیما هم همه اعضای تیم‌ها را در خطر ابتلا به کرونا قرار می‌دهد و وقتی ستادملی مبارزه با کرونا به رشته‌ای همچون بسکتبال اعلام کرده که بازی‌ها باید در تهران به صورت متمرکز برگزار شود مشخص نیست چرا به والیبال اجازه برگزاری بازی به صورت رفت و برگشت را داده است؟!
اگر تماشاچیان اجازه حضور در سالن را داشتند آن زمان فدراسیون والیبال می‌توانست توجیه قانع کننده‌ای برای این تصمیم خود داشته باشد، اما وقتی بازی‌ها بدون تماشاچی برگزار می‌شود چه اصراری است که آن را به صورت رفت و برگشت برگزار کنند؟ در حال حاضر باید سلامتی اعضای تیم‌ها و عوامل برگزاری مسابقات در اولویت قرار داشته باشد و هیچ چیزی مهم‌تر از جان انسان‌ها نیست، پس چرا فدراسیون والیبال تصمیم درست و منطقی برای این مشکل نمی‌گیرد؟ چرا ستاد مبارزه با کرونا دخالت نمی‌کند؟ حتما باید خدایی نکرده جان چند نفر به خطر بیفتد تا مسئولان از خواب بیدار شوند؟
در حال حاضر تیم‌ها از شرایط موجود ناراضی هستند و هر هفته هم نوبت به یک تیم می‌رسد که بدون بازیکنان اصلی خود به میدان رود و صدای اعتراض آن‌ها یکی یکی بلند می‌شود و به نظر می‌رسد فدراسیون باید هر چه سریعتر راه حلی برای این مشکل پیدا کند وگرنه مشخص نیست انتهای این لیگ به کجا خواهد رسید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->